Today I cut my finger

En vanlig morgon i Bodsvedjan består av frukost och lite morgonstök, tvätta lite kläder och dammsugning (så klart). Denna morgon i Bodsvedjan var en precis lika vanlig morgon som alla andra mornar. Efter lite fix i huset gick jag ut i garaget för att såga en grej. Sågen hittade jag men lysnkappen var så otroligt långt borta. Det lilla fyrkantiga fönstret i söderläge släppte lite ljus. Visst var det dunkelt men nog såg jag vad jag gjorde alla gånger, det var vad jag trodde i alla fall. Plötsligt ångrar jag att jag inte tände lampan, ångrar att jag ens gick ut i det dumma garaget och sågade. Blodet väller fram från mitt finger och det börjar göra ont. Shit, var det enda jag han tänka när jag med pulserande finger rusar in i huset. Med några av Livias tvättlappar lyckas jag stoppa blödningen och sköljer såret under kallt vatten. Nu är såret rengjort med Jodopax (man tager vad man haver) och omlindat. Jag övervägde lite snabbt om jag skulle åka och få det limmat men jag tror att jag kan få det att läka själv. Tror...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Usch då det lät inget trevligt. Hoppas det gått bra med fingret! Kram

2010-10-07 @ 14:26:10
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: eahunddagis

Hejhej! Är det en Drentse patrijshond du har? :)

Vi har en på vårat hunddagis..

2011-02-08 @ 08:14:44
URL: http://eahunddagis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0