Ett ord räcker... BAJS!

Ja, SKIT eller AVFÖRING funkar också. Det är ungefär så man kan sammanfatta söndagens tävling i Älvsbyn. Jag, Malin, Erica och Elisabeth åkte till älvsbyn för att tävla lydnad klass 1 respektive ELIT. Jag och Erica som tävlade i klass 1 blev lottade med startnummer 6 och 7. Eftersom att det var två platsliggningar fick vi ligga brevid varandra med Eddie längst ut till vänster och Siri till höger om Eddie med en Cocker på sin högra sida. Cockern låg inte hela platsen utan reste sig efter ungefär hälften. Duktiga Siri låg kvar :) Så en bra start med 10 på plats och 10 på tandvisning. Linförigheten gick askasst med 7 som resultat. Jag vet varken vad Siri eller jag själv som började säga fot mitt i en vändning höll på med. Läggandet var seeeegt och blev 7.5. Inkallnin 9.5 med en liten stöt på slutet. Sen kommer BAJSET! Jag blir ombedd att ställa upp för ställande under gång. Vi ställer upp och får kommando att gå Siri börjar tveka så jag får locka på henne, men hon vill inte alls komma, hon väljer hellre att gå på höger sida om mig. När jag slutligen trampar i en hög av bajs förstår jag varför hon inte ville gå längre. Detta resulterade naturligtvis i 0 på ställande. Apport 10 och hopp 10, helhet 8 = 149.5 poäng, ett andra pris och 3:e placering av 9 startanden.  JÖSSES VAD LESS JAG BÖRJAR BLI PÅ ATT PRENUMERERA PÅ ANDRA PRIS!!! I vilket fall som helst gick jag efter klass 1 var avslutad och frågade om det fanns någon möjlighet att få göra om momentet med tanke på det tekniska felet vilket jag inte fick för jag var så "långt" från bajset (jag trampade i det). Domaren och tävlingsledaren trodde att jag menade en annan hög, det var alltså två bajshögar på planen :( DÅLIGT! Jag förstår helt och hållet att jag inte fick göra om momentet för alla hundar har haft samma plan och förutsättningar men samtidigt är det inte säkert att vi har gått på samma ställe med alla hundar eftersom att planen inte hade några markeringar. Det som stör mig mest är att en tjej som råkade säga fel kommandoord fick göra om sitt läggande!!!!! HELT SJUKT! I alla fall är det bara att ta nya tag. Tredjeplaceringen tyder i alla fall på att det var fler än Siri som hade problem med och på planen.


Världens bästa Siri!


Kommentarer
Postat av: Malin

JÄVLA BAJSHELVETESSKIIITHÖG!!! :@:@:@ ARRRRGH!!! Sådan osis!



Ni har vart nära för många gånger nu!! Men vi vet att ni är bäst och rockar gärnet!! Härmed slår jag ner näven på bordet och välkomnar LP1 SIRI, VÄRLDENS BÄSTA SIRPAN! :D Tack för gårdagen! KRAM

2009-08-17 @ 16:45:48
URL: http://www.rebban.webb.se
Postat av: Lina Jansson

Ja trist att läsa att det e skit på planen. Men som du skriver. det e bara att ta nya tag och komma igen även om man kan bli lite less. Vi håller tummarna & önskar dig Lycka till, nästa gång sätter ni det! / Lina

2009-08-18 @ 19:55:57
URL: http://linjan.wordpress.com
Postat av: Therese

Haha... nja, sopa banan var inte riktigt rätt ord,.. dit är det långt fortfarande =)



Ja den glada nyheten når nog bodsvedjan oxå.. ;)

2009-08-20 @ 07:46:40
Postat av: Anna&Sallybally

Men va FAN??!!Fy så trist över en sån skitsak!Nåja nya tag!När har ni lust och tid att träna rapport?

:-)

/anna o kelpieråttan-p.s klappa magen från mig!d.s

2009-08-20 @ 21:34:51
URL: http://web.telia.com/~u93406463/
Postat av: Emma

vi får väl se hur det går :P för mig är höga poäng 190 och uppåt :)

2009-08-21 @ 13:55:08
URL: http://emki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0